ايران ويج

نسخه‌ی کامل: دستورات کار با پورت سريال رو از کجا بدست بيارم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
بالاخره ديروز پورت سريال رو راه انداختم حالا يک مشکل ديگه دارم.
از کجا ميتونم دستورات کار با پورت سريال (دريافت و ارسال) رو بدست بيارم؟
من فقط putchar , getchar رو بلدم تو help کدويژن هم چيزي نبود.
لطفا يه سايت يا فايلي رو نعرفي کنيد
در ضمن کد ويژن help درست حسابي نداره؟
سایت یا فایل که نمی دونم.
ولی تو کتاب هایی که دیدم بنظرم کتاب ره افروز از همه بهتره. البته اونم کامل نیست. باید اونقدر آزمایش کنی تا همه حالت ها رو یاد بگیری. help کدویژن 2 هم چیزای خوبی داره ها! البته help ورژن قبلی رو ندیدم ولی این جدیده که خیلی چیزا رو گفته.
حالا شما با هر منبعی که پیدا کردی شروع کن اگه مشکلی بود ما هستیم.

(از این به بعد با کدویژن این مشکلات رو داری. منابع کامل آمورشی خیلی کم داره!!)
-----------

راستی مهندس امیر ره افروز اون کتاب رو به سفارش استاد راهنمای ما (جمشیدی) نوشته!! اون موقع ها جمشیدی مدیر گروه مهندسی پزشکی بوده. ره افروز هم دانشجوی مهندسی پزشکی. جمشیدی بهش میگه برام پروژه بیار. بعد ره افروز میره یه سری مقاله در مورد avr میاره!! جمشیدی بهش میگه منبع فارسی خوب و کامل برای Avr نیست، برو اینا رو کتاب کن و ... می گفت می فرستادمش طالقانی میکرو بگیره، می رفت راه رو گم می کرد! زنگ میزد من گم شدم!! Biggrin
مثل اینکه الان آمریکاست!!
يه سوال ديگه. اقا تفاوت l293d ,l298 در چيه؟ قيمتشون چه تفاوتي داره؟
اگه l298 دو تا موتور درايو ميکنه پس چرا 4 تا خروجي داره؟
نقل قول: يه سوال ديگه. اقا تفاوت l293d ,l298 در چيه؟
جریانشون !

نقل قول: قيمتشون چه تفاوتي داره؟
زیاد فرقی که تو مشهد ندارن !
بین 1500 تا 2000 تومان !

نقل قول: اگه l298 دو تا موتور درايو ميکنه پس چرا 4 تا خروجي داره؟
خوب هر موتور دو تا سیم داره و 2×2=4
چون قراره هر موتور رو دو جهته راه اندازی کنه و واسه همین به هر دو پایه موتور نیاز هستش !
298 با 293 یه فرق خیلی مهم داره : 298 به تازه کارا پا نمی ده!!! Biggrin
ولی خارج از شوخی اگه درست یادم باشه 293 جریان 0.6 آمپر بطور پیوسته و تا 1.2 آمپر لحظه ای تحمل می کنه. برای 298 جریان پیوسته 2 آمپر و لحظه ای 4 آمپر. اینا در مورد هر خروجی. من که خودم خروجی های 293 رو موازی می کنم ... (آخرش نتونستم 298 راه بندازم!!)
واقعا 298 هیچ مشکلی نداره !

من که اولین بار کار کردم خیلی راحت جواب داد !

در ضمن 298 یه خروجی جالب داره که با یه مقاومت میشه جریان هر موتور رو بدست اورد که تو حالت معمول باید زمینش کرد و معمولا کسی بهش دقت نمی کنه !

شاید ایرادتون از اون باشه !


مهندس عنکبوتی نوشته است:آخرش نتونستم 298 راه بندازم!!)
آخرش هم شام ندادین !
عشق شام نوشته است:در ضمن 298 یه خروجی جالب داره که با یه مقاومت میشه جریان هر موتور رو بدست اورد که تو حالت معمول باید زمینش کرد و معمولا کسی بهش دقت نمی کنه !

علی جون میشه بیشتر توضیح بدی؟؟؟

حالا مثلا جریان موتور را بدست بیاری که چی بشه؟؟
منظورم همون پایه هایی هستش که زمین می کنیم !

یعنی پایه های 1 و 15

فرض کن جریان معمول موتور ما 100 میلی آمپره و جریان قفل یه آمپر !

خوب جریان موتور رو اندازه گیری می کنیم ( با انالوگ میکرو ) و اگه فرضا از 600 میلی امپر بیشتر شد می فهمیم موتور قفل کرده ( مثلا به یه مانع گیر کرده و نمی تونه ردش کنه ) و اون موقع است که تصمیم می گیریم چی کار کنه !
( مثلا یکم برگرده عقب و حالا با سرعت بره جلو !! )
چه جالب! وسوسه شدم دوباره برم دنبال 298

منظورت اینه که با مقاومت وصل بشه به زمین و پتانسیلش رو با adc اندازه بگیریم و تقسیم به مقاومت کنیم ؟

راستی یه سوال از جناب abbaspur : شما آخرش پایه 7 و 8 کانکتور سریال رو وصل کرده بودی؟
دستت درد نکنه علی جون.

تا حالا به این نکته فکر نکرده بودم
(۲۶-آبان-۱۳۸۸, ۱۸:۳۷:۴۹)Sp!d3rm4n نوشته است: [ -> ]راستی یه سوال از جناب abbaspur : شما آخرش پایه 7 و 8 کانکتور سریال رو وصل کرده بودی؟

نه وصل نکردم.ولي سند و رسيو دارم

اقا اين ايسي 293 ما 1.77 امپر رو تحمل ميکنه شما چطور ميگي که لحظه اي 1.2 امپر تحمل ميکنه؟

در ضمن من بالاخره ندونستم اين ايسي 298 دو تا موتور درايو ميکنه يا يکي؟
صفحه‌ها: 1 2