ايران ويج

نسخه‌ی کامل: محل برخورد دو نقطه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سلام
میخواستم بدونم چطوری می شه محل برخورد دو نقطه در وی بی رو فهمید.به طور مثال دو شکل با برخورد به یکدیگر ناپدید شوند((اندازه اشکال را نداریم))
خدا نگهدارتان باد.
خوب left و widthو height و top رو که داری یه با یک دستور شرتی و چند تا and میشه اینکارو کرد
الان وقته فکر کردنو ندارم که دستورشو بهت بدم خودت بری تو کارش متوجه میشی
سلام
این روشی رو که گفتی رو خودم بلدم می خوام بدونم بدون در نضر گرفتن width ,heigthروش دیگری وجود داره یا نه.
ممنون که جوابم(نه جواب اصلی) رو دادی.
سلام
این روشی که گفتی رو خودم می دونم.اگه بدون در نظر گرفتن عرض و ارتفاع اشیا روشی به ذهنتون خطور می کنه ما رو بی نصیب نکنید.((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((اصلاح شده متن قبلی))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
اشکال این روش چیه ؟
و برای چی میخای از روش دیگه استفاده کنی ؟
سلام آقا سلام!

نکنه این سوال شما با سوال قبلیتون که برای بدست آوردن نقطه روی دایره بود به هم ربط داشته باشه؟؟
من فکر می کنم شما در حال طراحی به بازی هستی که مثلا در یه حالت ساده یه محاجم به شکل مثلا دایره داره دنبال شما می کنه که شما هم احتمالا به شکل دایره یا یه شکل پیچیده دیگه هستید.
حلاصه تعیین محل برخورد این دوتا و همچنین لحظه بخوردشون رو نمی تونی محاسبه کنی.... اگه مشکلت اینه بگو تا کمکت کنم.
سلام
خودشه خوشم اومد ازت.البته فکر نکنید که یه بازی دارم می سازم که در سطح متوسط به بالاست,میشه گفته یه تمرین برای پیشرفت خودمه.اگه کمکم کنی((لطفا))ازت ممنون می شم.در ضمن اینی که شما گفتی برای این سوالم صدق می کنه اون یکی سوال(دایره)برای یه کار دیگست.
خدا حافظ
معمولا در این جور مواقع برای هر شکل یا عکس یا .... که قرار حدود اون تعریف بشه ، یک مربع یا دایره محیطی تعریف می کنن و بقیه توابع از جمله تعیین محل دقیق شی ، تعیین طول و عرض و ... رو بر مبنای اون مربع یا دایره محیطی محاسبه می کنن.
دوست من ، اون چیزی که شما دنبالشی بحثیه خیلی مفصل با نام Collision Detection یا تشخیص برخورد در زمینه بازی ها و شبیه سازی گرافیکی-کامپیوتری. (هم در حالت 2 بعدی و هم 3 بعدی )
روش های خیلی زیادی وجود دارن و بستگی داره ما چقدر نیاز به دقت عمل داشته باشیم چون هرچه دقت تشخیص رو بخواییم بالا ببریم مجبور هستیم به محاسباتمون اضافه کنیم و پیچیدگی کار بیشتر میشه .
معمولا برای تشخیص برخورد اشیا یا اجسام مختلف ما باید الگوریتم های مختلفی رو استفاده کنیم تا کارایی بالایی داشته باشیم و برنامه ما کند نشه . در هر صورت بطور کلی و همون طور که دوستمون آقای Di Di هم اشاره کردند اولین مرحله ، پیدا کردن یک محدوده برای شکل ، طرح یا جسم مورد نظر هست .

بعنوان مثال Direct3D اینکار رو میتونه برای مدل های سه بعدی انجام بده و برای ما کوچکترین مکعب یا کره ای رو پیدا کنه که مدل ما بطور بهینه توی اون جا میشه . همینطور میتونه به ما بگه دو تا حجم باهم تداخل دارند یا نه . این حجم های محاطی AABB یا axis-aligned bounding box نام دارند . اطلاعات بیشتر اینجاست :

http://en.wikipedia.org/wiki/Bounding_volume

از اینجا به بعد دست ما هست .
خیلی اوقات همین کافیه و کار ما راه میفته ( خصوصا در زمان تشخیص برخورد اشیایی که سرعت برخورد بالا دارند مثلا برخورد گلوله با یک مدل ) اما یک زمانی هست که این تشخیص برخورد خیلی کلیه و دقت کافی نداره . اینجا باید از الگوریتم های خاصی دیگه ای استفاده کنیم و این حجم رو اینقدر کوچیک کنیم و برخورد ها رو بسنجیم تا میزان دقت مورد نر ما بدست بیاد و نتیجه بگیریم آیا برخوردی انجام شده یا نه . این مسئله میتونه تا سطح دقت پیکسل پیش بره !
سلام
از همتون ممنونم. من از همون روش اولی(عرض استفاده میی کنم).ولی مشکل اینجاست این روش که شما می گید (فکر کنم)فقط زمانی صدق می کنه که شکل ما یه صورت هماهنگ مثل مربع یا مستطیل داره اما برای اشکال غیر هماهنگ(منظورم از غیرهماهنگ شکلی که مثلا در یه جا عرض 100 اما کمی بالاتر عرضش 110 اون موقع است که ما به مشکل برمی خوریم)
اگه بازم کسی روشی به ذهنش رسید دریغ نکنه
دوست عزیز
این هیکل نازنین که برای آواتور من هست رو در نظر بگیر ( همینی که این بغل هستش )

البته می دونم واقعا بدن آماده و پر خط و خوطی هستش! حسابی روغن مالی شده و البته یکمی هم با فوتوشاپ ادیت شده ..... ولی من منظورم دقیقا خود عکس نیست بلکه پس زمینه سفید رنگ اونه!!
این عکس داخل این قاب مستطیل شکل قرار گرفته، اگه یکم دیگه از عرض مستطیل کم کنیم تا قشنگ عضلات ساعد بچسبه به کناره ها و سر این ورزشکار هم به قاب بالاش بچسبه ، اونوقت ما یک قاب محیطی داریم. یا بهتر بگم یک چهار ضلعی محاطی که این عکس داخل اون قرار گرفته.

کاری که برنامه نویس این فروم برای قرار دادن تصاویر ( حالا به طرح ها و اشکال مختلف، باقاب و بی قاب ) کرده این هست که برای هر کدوم یک چهار ضلعی محیطی تعریف کرده. این چهار ضلعی دارای عرضی به اندازه بزرگترین عرض تصویر و طولی به اندازه بزرگترین طول تصویر هست.
در واقع فرقی نداره تصویر چه شکلی باشه و چقدر پبچیده باشه، ما اون رو یک چهار ضلعی فرض می کنیم و طبق ابعاد اون چهار ضلعی باهاش رفتار می کنیم.

حالا اگه باز هم نفهمیدی باید یقه استاد هندستون رو بگیری!!
صفحه‌ها: 1 2