۰۱-مرداد-۱۳۸۶, ۱۱:۵۶:۰۶
صفحهها: 1 2
۰۲-مرداد-۱۳۸۶, ۲۲:۲۸:۲۷
برای کنترل فقط فکر کنم FET و PWM به درد بخوره فقط چند نکته
1 - ترانزیستور باید حتما تو حالت روشن کامل یا خاموش کامل باشه مقاومت داخلی فت در حال روشن بودن باید پایین باشه در حد 0.1 اهم
2 - موقع خاموش روشن شدن جریان برگشتی از موتور رو باید حتما با یه دیود با توان بالا کنترل کنی چون ولتاژ منفی تولید می کنه
3 - هیتسنک ترانریستور فراموش نشه
4 - فت ها با کوچکترین جریانی (تقریبا در حد صفر) هم روشن می شن باید گیت سورس رو بایه مقاومت 10 کیلو بهم وصل کنی
5 - ولتاژ روشن شدن رو هم فراموش نکن شاید 5 ولت کم باشه یکمی بیشتر از حداقل ولتاژ لازم رو بش بده
1 - ترانزیستور باید حتما تو حالت روشن کامل یا خاموش کامل باشه مقاومت داخلی فت در حال روشن بودن باید پایین باشه در حد 0.1 اهم
2 - موقع خاموش روشن شدن جریان برگشتی از موتور رو باید حتما با یه دیود با توان بالا کنترل کنی چون ولتاژ منفی تولید می کنه
3 - هیتسنک ترانریستور فراموش نشه
4 - فت ها با کوچکترین جریانی (تقریبا در حد صفر) هم روشن می شن باید گیت سورس رو بایه مقاومت 10 کیلو بهم وصل کنی
5 - ولتاژ روشن شدن رو هم فراموش نکن شاید 5 ولت کم باشه یکمی بیشتر از حداقل ولتاژ لازم رو بش بده
۰۳-مرداد-۱۳۸۶, ۰۰:۱۹:۱۹
ترانزيستور رو باياس كردم ولي وقتي ترانزيستور خاموش هست باز هم جريان به طور كامل برقرار است.
۰۳-مرداد-۱۳۸۶, ۰۹:۳۹:۲۱
منظوزت از بایاس چیه ؟ این ها به بایاس خاصی نیاز ندارن
گیت رو به سورس وصل کن سورس رو زمین کن نباید هیچ جریانی عبور کنه (البته این نوع فت ها مثل IRF640 اینجوری هستند)
اگه بازم جریان عبور می کنه شاید سوخته
گیت رو به سورس وصل کن سورس رو زمین کن نباید هیچ جریانی عبور کنه (البته این نوع فت ها مثل IRF640 اینجوری هستند)
اگه بازم جریان عبور می کنه شاید سوخته
۲۲-شهریور-۱۳۸۶, ۱۶:۰۵:۴۳
من تونستم اين ترانزيستور رو راه بياندازم فقط مشكل كوچولو مونده :
من سيگنال PWM رو با ميكرو درست كردم و به اين ترانزيستور دادم و ولتاژ صفر و ماكزيمم رو هم براي اين ترانزيستور رعايت مي كنم يعني پيوسته يا ولتاژ نيست و يا ولتاژ 10 ولت برقرار است مشكل من الان اينه كه وقتي فركانس سيگنال رو زياد مي كنم و يا وقتي كه مدت زمان قطع و وصل با هم برابر است ترانزيستور خيلي داغ مي كنه.
شكل پالس اعمال شده به گيت ترانزيستور رو چك كردم مربع است يعني ولتاژ مياني براي گيت وجود نداره بنابراين ترانزيستور ماكزيمم جريان و يا مقدار صفر رو مي ده (البته من به كمك نرم افزار و كارت صوتي كامپيوتر سيگنال رو اسكوپ كردم) ولي وقتي شكل موج PWM به سمت ماكزيمم ميل مي كنه يعني ولتاژ گيت پيوسته برقرار ميشه و يا وقتي صفر مي شه ديگه اين مشكل وجود نداره و ترانزيستور حتي به هيت سينك هم نياز پيدا نمي كنه.
حالا سوال من اينه كه چرا اين ترانزيستور تو حالت هايي كه زمان قطع و وصل برابر است و يا فركانس خود سيگنال PWM زياد هست اينقدر داغ مي كنه و براي حل اين مشكل چيكار بايد بكنم؟
من سيگنال PWM رو با ميكرو درست كردم و به اين ترانزيستور دادم و ولتاژ صفر و ماكزيمم رو هم براي اين ترانزيستور رعايت مي كنم يعني پيوسته يا ولتاژ نيست و يا ولتاژ 10 ولت برقرار است مشكل من الان اينه كه وقتي فركانس سيگنال رو زياد مي كنم و يا وقتي كه مدت زمان قطع و وصل با هم برابر است ترانزيستور خيلي داغ مي كنه.
شكل پالس اعمال شده به گيت ترانزيستور رو چك كردم مربع است يعني ولتاژ مياني براي گيت وجود نداره بنابراين ترانزيستور ماكزيمم جريان و يا مقدار صفر رو مي ده (البته من به كمك نرم افزار و كارت صوتي كامپيوتر سيگنال رو اسكوپ كردم) ولي وقتي شكل موج PWM به سمت ماكزيمم ميل مي كنه يعني ولتاژ گيت پيوسته برقرار ميشه و يا وقتي صفر مي شه ديگه اين مشكل وجود نداره و ترانزيستور حتي به هيت سينك هم نياز پيدا نمي كنه.
حالا سوال من اينه كه چرا اين ترانزيستور تو حالت هايي كه زمان قطع و وصل برابر است و يا فركانس خود سيگنال PWM زياد هست اينقدر داغ مي كنه و براي حل اين مشكل چيكار بايد بكنم؟
۲۳-شهریور-۱۳۸۶, ۱۲:۴۴:۱۸
2 - موقع خاموش روشن شدن جریان برگشتی از موتور رو باید حتما با یه دیود با توان بالا کنترل کنی چون ولتاژ منفی تولید می کنه
۰۴-مهر-۱۳۸۶, ۱۸:۰۶:۴۰
من فعلا به موتور دسترسي ندارم و همه اين آزمايش ها رو با لامپ انجام دادم و پست بالايي مربوط به آزمايش با لامپ خودرو است. و مسلما مشكل گرم شدن ترانزيستور نمي تونه مربوط به جريان برگشتي باشه.
۰۵-مهر-۱۳۸۶, ۰۹:۳۲:۰۵
پس زمان صعود و نزول پالست زیاد فرکانس رو کم کن و یه درایور برای گیت fet درست کن
شما زمانی که از صفر به یک می ری زمان زیادی رو در بیت این دو حالت قرارا داری به خاطر ظرفیت خازنی گیت
شما زمانی که از صفر به یک می ری زمان زیادی رو در بیت این دو حالت قرارا داری به خاطر ظرفیت خازنی گیت
۰۵-مهر-۱۳۸۶, ۱۱:۲۶:۴۴
كمترين فركانسي كه واسه موتور مناسبه يعني زمان روشن و خاموش بودن موتور مشخص نشه و در نهايت لزش نداشته باشه چقدر مي تونه باشه؟
چون نيروي اين موتور با يه گيربكس هفت برابر مي شه و فكر كنم اگه فركانس خيلي كم بشه در خروجي سيستم اثر بذاره . به نظر شما كمترين فركانس رو چقدر قرار بدم تا اين مشكل به وجود نياد؟
چون نيروي اين موتور با يه گيربكس هفت برابر مي شه و فكر كنم اگه فركانس خيلي كم بشه در خروجي سيستم اثر بذاره . به نظر شما كمترين فركانس رو چقدر قرار بدم تا اين مشكل به وجود نياد؟
۰۶-مهر-۱۳۸۶, ۱۲:۳۱:۰۰
باید امتحان کنی شاید 1KHz
صفحهها: 1 2