امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کار با دایرکت ایکس
نویسنده پیام
Mamad2003 آفلاین
کاربر با تجربه
****

ارسال‌ها: 1,150
موضوع‌ها: 18
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۸۲

تشکرها : 9
( 388 تشکر در 232 ارسال )
ارسال: #16
RE: کار با دایرکت ایکس
نقل قول: مي خواستم بدونم چرا در زماني که از متد هاي خود دايرکت ايکس مثلا:رسم خط استفاده مي شه درست کار مي کنه ولي از متد هاي خود وي بي مثل ترسيم خط((متد لاين)) استفاده مي کنيم شکلي که رسم شده پر پر مي زنه

بعلت استفاده Direct 3D از تکنیک خاصی از ( بافر دوگانه) Double buffering به نام Swap chain and page flipping هست . به زبان ساده ، این یعنی زمانی که صفحه اول شما در حال نمایش داده شدن هست صفحه دوم شما همزمان داخل حافظه گرافیکی قرار میگیره و در مرحله بعد به سرعت نمایش داده میشه و شما اون پلک زدن صفحه که به اصطلاح بهش Flicker میگن رو متوجه نمیشید .

بقیه سوال های شما بستگی به ورژن Direct 3D داره . تا ورژن 7 همه چیز متفاوت و شاید خیلی پیچیده بود . کارای دو بعدی توسط Direct Draw و کارهای 3 بعدی با Direct 3D انجام میشد . از نسخه 8 به بعد Direct Draw منسوخ شد و Direct 3D وظیفه ارائه کل متد های دو بعدی و سه بعدی رو بر عهده گرفت . معماری سیستم در نسخه 9 بسیار ساده تر شد و در نسخه 10 کار با ورتکس بافر ها تغییر کرد همین طور استفاده از Fixed pipeline غیر ممکن شد بشکلی که همه رنگ آمیزی ها و نورپردازی ها باید با کدهای Shader ها انجام بشن . نسخه های 8 و 9 و 10 خیلی به هم شبیه هستند اما من کار با نسخه های زیر 9.0C رو پیشنهاد نمیکنم چون تقریبا منسوخ شده فرض میشن
در هر صورت چون DirectX از تکنولوژی COM استفاده میکنه برنامه هایی که با نسخه های پایین تر نوشته شدن معمولا روی سیستم های جدید تر کار میکنن ، دقت کن که این فقط در زمان اجرا برنامه صدق میکنه نه در زمان کامپایل و کد نویسی . پس اگر شما کتابخونه نسخه 9 یا هون SDK رو نصب کردی نمیتونی کدهایی از نسخه 8 رو بنویسی یا اجرا کنی ولی برنامه های از قبل کامپایل شده قدیمی هنوز بدون مشکل باید اجرا بشن .

گويند بهشت و حور و کوثر باشد  ..  جوي می و شير و شهد و شکر باشد
پر کن قدح باده و بر دستم نه      ..   نقدي ز هزار نسيه خوشتر باشد  
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۲۰:۵۶:۲۳، توسط Mamad2003.)
۱۱-بهمن-۱۳۸۶, ۰۳:۰۸:۱۱
ارسال‌ها
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
کار با دایرکت ایکس - توسط arnh - ۰۱-تير-۱۳۸۵, ۰۹:۴۸:۴۳,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط Mamad2003 - ۰۱-تير-۱۳۸۵, ۱۶:۵۷:۱۱,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط arnh - ۰۱-تير-۱۳۸۵, ۱۷:۱۳:۴۸,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط vblove - ۰۱-تير-۱۳۸۵, ۱۷:۱۸:۳۳,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط arnh - ۰۱-تير-۱۳۸۵, ۱۷:۲۲:۵۷,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط vblove - ۰۱-تير-۱۳۸۵, ۱۷:۳۱:۰۹,
RE:  کار با دایرکت ایکس - توسط arnh - ۰۱-تير-۱۳۸۵, ۱۷:۳۵:۱۶,
RE:   کار با دایرکت ایکس - توسط vblove - ۰۱-تير-۱۳۸۵, ۱۷:۴۳:۳۲,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط Mamad2003 - ۰۱-تير-۱۳۸۵, ۱۹:۳۵:۲۵,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط arnh - ۰۳-تير-۱۳۸۵, ۲۱:۳۵:۳۵,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط A|iR3ZaM49icBoy - ۱۹-تير-۱۳۸۵, ۰۵:۵۷:۵۰,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط ayub_coder - ۱۸-شهریور-۱۳۸۵, ۲۲:۳۴:۲۲,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط ayub_coder - ۱۸-شهریور-۱۳۸۵, ۲۲:۴۵:۲۳,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط Soheilvb - ۱۹-شهریور-۱۳۸۵, ۰۵:۳۹:۳۷,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط xsalamx - ۱۱-بهمن-۱۳۸۶, ۰۰:۰۹:۴۸,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط Mamad2003 - ۱۱-بهمن-۱۳۸۶, ۰۳:۰۸:۱۱
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط xsalamx - ۱۵-بهمن-۱۳۸۶, ۰۹:۵۱:۰۶,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط xsalamx - ۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۱۸:۳۲:۱۷,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط Mamad2003 - ۲۰-بهمن-۱۳۸۶, ۲۰:۵۵:۱۳,
RE: کار با دایرکت ایکس - توسط xsalamx - ۲۶-بهمن-۱۳۸۶, ۱۷:۵۴:۱۷,

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  چگونگی استفاده از اکتیو ایکس در برنامه mm_ley 2 2,978 ۱۸-اسفند-۱۳۸۷, ۱۶:۴۲:۳۴
آخرین ارسال: ΛΛ Θ l-l $ Σ Ω
  فریم استایل ایکس پی Payman62 11 6,197 ۰۴-فروردین-۱۳۸۶, ۲۰:۲۵:۰۳
آخرین ارسال: Payman62

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

صفحه‌ی تماس | IranVig | بازگشت به بالا | | بایگانی | پیوند سایتی RSS